1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy szőlősgazda, aki munkásokat keresett a szőlőjébe. El is ment reggel a város központjába, ahol a munkanélküliek szoktak lebzselni, föl is vette az ott lévőket, meg is állapodott velük napi 1 dénárban. Aztán dél körül ismét arra járt, és ismét látott néhány munkanélkülit, hát őket is meghívta dolgozni. Ugyanez történt délután 3 körül, sőt 5 körül is: még mindig akadt egy-két munkanélküli, akiket a gazda fölvett a szőlőjébe. A nap végeztével annak rendje és módja szerint minden munkását maga elé hivatta, hogy kifizesse őket. Előbb azok kapták meg a bérüket, akik késő délután kezdték el a munkát - a gazda 1 dénárt adott nekik. Akik már 3 óra óta dolgoztak, szintén 1 dénárt kaptak. És ugyanígy: akik délben jöttek, megint csak 1 dénár fizetséget kaptak, mint ahogy azok is, akik már reggel óta kapálták a szőlőt.

Bővebben...

Nehéz dolog ez az értékelés. Mert mindig olyankor jut eszünkbe, amikor épp nem vagyunk biztosak valamiben, amikor épp "latolgatunk", mérlegelünk. És már ebben a mondatban is jól meglátszik, mennyire nehéz szétválasztani két dolgot: a mérést és az értékelést. Pedig ez két olyan dolog, amelyet jól szét lehet választani, csak éppen ritkán szoktuk.

Bővebben...

A pedagógiai közgondolkodás két fontos területe a mérés, a mérhetőség és az értékelés kérdése. Tudományos korunk - úgy tűnik - egyre jobban igényli, hogy lehetőleg mindent mérhetővé tegyünk, hiszen a mérés, már pusztán a tett is, hogy mérünk, biztonságérzetünket erősíti, segít eligazodni nem éppen átlátható világunkban. A pedagógia területére is beszivárgott - mit beszivárgott: beáramlott - az igény: időről időre mérjük meg, mit is tudnak a gyermekek az egyes iskolákban, mennyit is fejlődtek az elmúlt évek teljesítményéhez viszonyítva. Az állam ilyen felhanggal teszi minden iskola - így a Waldorf-iskolák - számára is kötelezővé a 4., a 6., a 8. és a 10. osztályban a kompetenciamérést szövegértés és számolás, matematika témakörében. Az iskolák aztán ebből megkapnak egy nagyon összetett, tudományos elemzést az adott osztályokra vonatkozóan, amelyből megtudhatják, hol is állnak a többi iskolával folytatott "versenyben".

Bővebben...

Keresés

naptár

További olvasnivaló