1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938

Iskolánk szociális segítője:

Mátrai Márta

A II. Kerületi Önkormányzat Család-,
és Gyermekjóléti Központjának munkatársa.

 

Ügyfélfogadási ideje: a járványügyi helyzetben csak külső helyszínen, előtte egyeztetni kell vele.

 

Elérhetősége: 06-20-452-17-00

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tájékoztatás

az iskolában nyújtott szociális segítő tevékenységről

 MatraiMarta

Mátrai Márta vagyok, a 2021/2022-es tanévtől a PHWI szociális segítője. 20 éve a gyermekvédelemben dolgozom, a közelmúltig a válás krízisében érintett családok támogatása volt munkám fókuszában. 

Ebben a mostani munkakörben elsődlegesen a prevenció a feladatom, röviden összefoglalva az alábbi szolgáltatások biztosításával:

- tanácsadás a szülőknek, a gyermeknevelés és a családi élet egyéb, nehézséget okozó területein, vagy a gyermek eltérő fejlődésével kapcsolatban,

- információnyújtás az elérhető szolgáltatásokról, jogokról, a szociális ellátórendszerről, vagy ügyintézésben történő segítségnyújtás,

- közvetítés a szülő-pedagógus, gyermek-gyermek, szülő-szülő közötti konfliktus esetén, igény esetén facilitált beszélgetés szervezése, lebonyolítása,

- közvetítés különböző szolgáltatások eléréséhez (jogi tanácsadás, pszichológiai tanácsadás, napközbeni gyermekfelügyelet, családterápia, párterápia, mediáció, iskolai előkészítő foglalkozás...)

- krízisintervenció.

Telefonon munkaidőben bármikor kereshetnek, hogy igény szerint a személyes találkozásra időpontot egyeztessünk.

Hogy mire lehet jó egy szakember vezette segítő beszélgetés? Arra, hogy:

  • az aktuális élethelyzet végig gondolása segítsen a fókuszálásban, a realitás megtartásában,
  • a nehézségek verbális megfogalmazása csökkentse a bizonytalanságérzetet,
  • a beszélgetés hatására kiengedjük a feszültéséget és kicsit megnyugodjunk, az előttünk álló feladatokat tisztábban lássuk,
  • a feltett kérdések hatására új nézőpontokat és perspektívákat kaphassunk,
  • egy külső segítő támaszunk legyen erőforrásaink megtalálásában.

Kérem forduljanak hozzám bizalommal, a legkisebb nehézség, vagy kérdés esetén is! Bízom benne, hogy a jövőben szülői esteken vagy az iskolai programok keretében is lesz alkalom a bemutatkozásra!

Meghívó Beszélgetés a méhekről

 

A méhmegfigyelési vizsgálóládára pályázva, terveztünk egy rendhagyó estet az iskolában, szülőknek, tanároknak, érdeklődő diákoknak, ahol szabadon beszélgethetünk a méhek életéről és szerepéről.

Sok kérdés felmerül:

  • Vajon tudjuk-e, mennyire fontos szerepe van életünkben egy méhcsalád szorgos munkájának?
  • Milyen veszélynek vannak kitéve, és az milyen következményekkel járhat mindennapjaink számára?
  • Hogyan épül fel a méh-organizmus? Milyen a méhek társadalma? A királynő uralkodik vagy szolgál?
  • Hogyan gondolkodott és mit írt Rudolf Steiner a méhekről és szerepükről? Mi az a Méh-lény? Mit jelent a természetes méhészkedés?
  • Mit tanulhatunk a méhektől?

Szeretettel várunk minden érdeklődőt 2019. március 22-én, pénteken 18-20 óráig az euritmia terembe!

Vendégeket is hívunk!


  Nagy Tamás természetes méhész és a különböző méhtartási módok és kaptárak nagy ismerője, gyűjtője, aki Ópusztaszer közelében a tanyai világban él és fogad gyermekcsoportokat, érdeklődő felnőtteket a méhek, madarak és a természet megismerésére.

  Vajna József (ha sikerül), aki a méhtartás történetét nagyon ismeri és nagyon képszerűen tud beszélni a köpű, a kas és a kaptár különbségeiről és a méhészek "mesterségéről".

  Alfons Wirth pedig nagyon mélyen ismeri Rudolf Steiner gondolatait és írásait a méhek lényéről és a méhek jelentőségéről, ismeri az új kutatási eredményeket a témában és nagy tapasztalata van a méheket középpontba helyező méhtartás területén. 

 

Keressük együtt a választ a kérdésre: Mit tehetünk egyénenként és közösségünkben a méhekért?!

…és természetesen az udvaron élő méhcsalád fejlődéséről is beszélünk majd.

 

Jelentkezés:  ITT 

Köszönettel és üdvözlettel: Pintér Eszter (osztálytanító), Radics Helga (szülő)

Tel.: 06 70 338 7079, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Karlinger Manó: A megépítetlen portréja 

 

Gulyás Anna: Logisztika az állatkertben, avagy a fényvisszaverő felületek neveléspszichológiája. A koreográfus.

 

Lányi Dávid: Az MI vegykonyhája -- avagy hogyan beszélhetünk mesterséges intelligenciáról, ha még a természetest sem értjük?

Október 18-án 18:00-tól újra ParenTED est lesz iskolánkban!

JEGYRENDELÉS

Idén különös hangsúlyt szeretnénk fektetni egy olyan kérésre, mely a szülők felől érkezett: szeretnénk sok régi diák mostani munkáját bemutatni.

Ennek jegyében fogadjátok az előadások rövid leírásait!

EDV 0332

Gulyás Anna: Logisztika az állatkertben, avagy

a fényvisszaverő felületek neveléspszichológiája. A koreográfus.
koreográfus
Koreográfus, a CompagnieinterContemporain művészeti vezetője. 2013-ban táncos és próbavezető szakon, modern tánc szakirányon, 2016-ban, mint koreogràfus diplomázott a Magyar Táncművészeti Főiskolán. Önálló munkái mellett a kőszínházi produkciók is fontos szerepet játszanak munkásságában, az ország számos színházában alkot, a Kaposvári Csiky Gergely Színház tagja.
Alkotóként a ember pszichológiai-emocionális minőségeinek, az egymás közti és saját magunkkal szembeni kommunikáció, feltevések megfogalmazása, értelmezése hajtja.
Ehhez többek közt saját munkája, annak elvégzése adja a legerősebb talajt. Hiszen érdeklődése tárgya, ha úgy tekinti, saját hivatásának megértése.

 

profile01

Karlinger Manó: A megépítetlen portréja 

építészeti látványtervező
Hogyan lehet egy épület személyiségét és üzenetét megragadni egyetlen képpel? A narratív látványtervezés egy olyan összetett, interdiszciplináris folyamat, melyben a művészi látásmód, a legmodernebb számítógépes 3D grafikai technológia és a társadalomtudományi aspektus integráltan van jelen. Előadásom betekintést nyújt egy kevéssé ismert, de a mindennapjainkban egyre inkább jelenlévő szakma titkaiba. Az általam bejárt úton keresztül megpróbálom feltárni ennek a világnak a szépségeit, nehézségeit és utópisztikus távlatait.

32114606122 71c311c1c7 mLányi Dávid: Az MI vegykonyhája -- avagy hogyan beszélhetünk mesterséges intelligenciáról, ha még a természetest sem értjük?
kutatómérnök, Continental, ex-IBM Research

Minden nap halljuk, a "mesterséges intelligencia" hogyan haladja meg ilyen-olyan képességekben saját megalkotóját, az embert. Az irodalomban, filmművészetben szinte csak sötéten és félelmetesen ábrázolt ötletből úgy tűnik, még a megélhető jövőnkben valóság lehet. Valóban így lesz? Ha nem, akkor mégis mi zajlik a szemünk előtt? Ebben az előadásban erről a világról lesz szó: mítoszokról, a sokszor prózaibb valóságról, lehetőségekről, veszélyekről, és mindebben az ember szerepéről.

Az előadás 2018. október 18-án 18:00-kor kezdődik!

 

JEGYRENDELÉS

KAP pecsét WEB

 

Az iskola fejlődésével együtt fejlődik iskolakertünk is.

A hatodik, hetedik és nyolcadik osztályos diákok Csécs Mónika vezetésével folyamatosan építik, ápolják a kert egészét, a kertművelés órák keretében évek óta termesztünk zöldségeket és ültetünk virágokat.

Ebben a tanévben valósítottuk meg régi álmunkat, néhány magaságyás megépítését és a kerti tároló tetejének deszka borítását.

A fejlesztést a MagNet Bank Közösségi Adományozási Programja támogatta.

A munkálatokban nagy intenzitással vett rész a diákok csapata, akik a fafaragás órákon készítették el a magaságyások fa szerkezetét és ők készítették elő a tároló deszkatetejét is. A kertművelés órákon zajló komposztkészítés eredményeként a négy magaságyást meg tudtuk tölteni kitűnő minőségű, saját termőfölddel.

A tanév során sikerült megvalósítani azt a célkitűzésünket, hogy a kisebb osztályok is tudjanak a termőfölddel dolgozni, így az ötödikesek és a negyedikesek is kaptak egy-egy saját ágyást. 

A fejlesztés áttételesen hatott az iskola szülői közösségére is, többen kedvet kaptak a saját zöldség termesztésére, ki hagyományos módon, ki pedig magaságyás építésével.

FRISSÍTÉS:

A magaságyásokat a 2018/2019-es tanévben a harmadik osztályosok is elkezdték használni, ők búzát vetettek, melynek fejlődését így napról-napra tudják követni.

189305 1447240359260 3368704 n189305 1447240359260 3368704 n189305 1447240359260 3368704 n

 

Keresés

naptár

Menza

Rendelés és befizetés kizárólag online történik a következő címen!

menza.phwi.hu

Az aktuális időpontokról és az árakról az értesítőn olvashattok.

A regisztrációról és a rendelésről ITT olvashattok!

Várjátok minden hónapban Ildikó levelét!

 

 

 

További olvasnivaló