1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938

Az első Waldorf-iskola 1919-ben Stuttgartban nyitotta meg kapuit a Waldorf-Astoria cigarettagyárban dolgozó munkások gyermekei számára, Rudolf Steiner útmutatásai alapján. Ma már minden kontinensen, 51 országban több mint nyolcszáz iskola működik ebben a pedagógiai szellemben.

Magyarországon 25 iskola nyílt a rendszerváltást követő évtizedekben. Az első kezdeményezés Solymáron indult el 1989-ben - az alapítók és az iskolát azóta is működtető tanárok és szülők munkája eredményeként idén a 20. tanévet kezdhette meg 360 tanuló a Pesthidegkúti Waldorf Iskolában.

Iskolánk 12+1 évfolyamos egységes iskola, a 13. évben diákjaink az érettségire ill. a felvételi vizsgákra készülhetnek. Évfolyamonként egy osztály működik. A Nemzeti Alaptantervvel összhangban kidolgozott Waldorf-iskolákra vonatkozó kerettanterv általános formában szabályozza az iskolák oktatási feladatait. A keretek megtöltése tartalommal azonban minden intézményben "személyre" (iskolára) szólóan valósul meg. Az iskolai élet mindennapjait a törvényi kötelezettségek teljesítésén túl a Waldorf-pedagógia közel 90 éves hagyományinak ápolása és az iskolai közösséghez tartozó diákok, tanárok, dolgozók és szülők tevékenysége együttesen alakítja.

(Az iskola pedagógiai programja letölthető pdf formátumban)

 

{igallery id=8556|cid=1|pid=2|type=category|children=0|addlinks=0|tags=|limit=0}

Elkészült egy érdekes kutatás, amely a gimnáziumokat rangsorolja a 10. osztályos kompetenciamérésen elért eredmények alapján. A kutatás célja az volt, hogy megállapítsa, a középiskolába lépést követően milyen pedagógiai hozzáadott értéket képvisel az iskola. Ebből készült egy országos rangsor és egy értelmező cikk. Országosan ebben a felmérésben 39. helyen vagyunk, a budapesti gimnáziumok között 5. helyen van az iskolánk. Az alábbi linkekre kattintva elolvashatjátok.

http://www.tani-tani.info/meg_egy_rangsor

http://www.akg.hu/a-pedagogiai-hozzaadott-ertek-szerinti-iskolarangsor-az-akg-a-harmadik-budapesti-gimnazium/

A tanítási órákon kívül az osztálytanítók, osztálykísérők rendszeresen szerveznek olyan foglalkozásokat, melyek valamilyen módon szorosan kapcsolódnak az epocha témájához. Ilyen a házépítés (3. osztályban), az olimpia (5. osztályban), a színdarabok és múzeumlátogatások, és így tovább.

Bővebben...

Az osztálytanító nyolc éven át minden reggelt együtt kezdi a napot az osztályával, megérkezésekor a gyermekeket kézfogással köszönti. Az órák kötetlen beszélgetéssel kezdődnek, majd a tanár és a gyermekek közösen elmondják a reggeli fohászt, ezután következnek a bizonyítványversek.

Bővebben...

Keresés

naptár