1028 Budapest, Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 | Gazdasági iroda: 275-7938

Az 1% felajánlása nem kerül semmibe, nem képez plusz kiadást, de nagyon sokat segít!


A nyilatkozat letölthető itt...

Támogatását köszönjük!


*


Az Alapítványt a 80-as évek végén olyan személyiségek hozták létre, akik a Waldorf-pedagógia szellemi forrása és a tanszabadság iránt elkötelezettek voltak. Vekerdy Tamás, Makovecz Imre, Székely György, Szilágyi Péter, Jakab Tibor és mások tevékeny részt vállaltak Közép-Kelet-Európa rendszerváltás utáni elsô Waldorf-iskolájának létrehozásában.
Az Alapítvány fenntartója a Pesthidegkúti Waldorf Iskolának, a Török Sándor Waldorf Óvodá­nak, Galagonya Waldorf Óvodának és a solymári Waldorf Pedagógiai Intézetnek (Tanárképzés) is.

egyszazalek PHWI

Iskolánk szociális segítője:

Mátrai Márta

A II. Kerületi Önkormányzat Család-,
és Gyermekjóléti Központjának munkatársa.

 

Ügyfélfogadási ideje: a járványügyi helyzetben csak külső helyszínen, előtte egyeztetni kell vele.

 

Elérhetősége: 06-20-452-17-00

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Tájékoztatás

az iskolában nyújtott szociális segítő tevékenységről

 MatraiMarta

Mátrai Márta vagyok, a 2021/2022-es tanévtől a PHWI szociális segítője. 20 éve a gyermekvédelemben dolgozom, a közelmúltig a válás krízisében érintett családok támogatása volt munkám fókuszában. 

Ebben a mostani munkakörben elsődlegesen a prevenció a feladatom, röviden összefoglalva az alábbi szolgáltatások biztosításával:

- tanácsadás a szülőknek, a gyermeknevelés és a családi élet egyéb, nehézséget okozó területein, vagy a gyermek eltérő fejlődésével kapcsolatban,

- információnyújtás az elérhető szolgáltatásokról, jogokról, a szociális ellátórendszerről, vagy ügyintézésben történő segítségnyújtás,

- közvetítés a szülő-pedagógus, gyermek-gyermek, szülő-szülő közötti konfliktus esetén, igény esetén facilitált beszélgetés szervezése, lebonyolítása,

- közvetítés különböző szolgáltatások eléréséhez (jogi tanácsadás, pszichológiai tanácsadás, napközbeni gyermekfelügyelet, családterápia, párterápia, mediáció, iskolai előkészítő foglalkozás...)

- krízisintervenció.

Telefonon munkaidőben bármikor kereshetnek, hogy igény szerint a személyes találkozásra időpontot egyeztessünk.

Hogy mire lehet jó egy szakember vezette segítő beszélgetés? Arra, hogy:

  • az aktuális élethelyzet végig gondolása segítsen a fókuszálásban, a realitás megtartásában,
  • a nehézségek verbális megfogalmazása csökkentse a bizonytalanságérzetet,
  • a beszélgetés hatására kiengedjük a feszültéséget és kicsit megnyugodjunk, az előttünk álló feladatokat tisztábban lássuk,
  • a feltett kérdések hatására új nézőpontokat és perspektívákat kaphassunk,
  • egy külső segítő támaszunk legyen erőforrásaink megtalálásában.

Kérem forduljanak hozzám bizalommal, a legkisebb nehézség, vagy kérdés esetén is! Bízom benne, hogy a jövőben szülői esteken vagy az iskolai programok keretében is lesz alkalom a bemutatkozásra!

Meghívó Beszélgetés a méhekről

 

A méhmegfigyelési vizsgálóládára pályázva, terveztünk egy rendhagyó estet az iskolában, szülőknek, tanároknak, érdeklődő diákoknak, ahol szabadon beszélgethetünk a méhek életéről és szerepéről.

Sok kérdés felmerül:

  • Vajon tudjuk-e, mennyire fontos szerepe van életünkben egy méhcsalád szorgos munkájának?
  • Milyen veszélynek vannak kitéve, és az milyen következményekkel járhat mindennapjaink számára?
  • Hogyan épül fel a méh-organizmus? Milyen a méhek társadalma? A királynő uralkodik vagy szolgál?
  • Hogyan gondolkodott és mit írt Rudolf Steiner a méhekről és szerepükről? Mi az a Méh-lény? Mit jelent a természetes méhészkedés?
  • Mit tanulhatunk a méhektől?

Szeretettel várunk minden érdeklődőt 2019. március 22-én, pénteken 18-20 óráig az euritmia terembe!

Vendégeket is hívunk!


  Nagy Tamás természetes méhész és a különböző méhtartási módok és kaptárak nagy ismerője, gyűjtője, aki Ópusztaszer közelében a tanyai világban él és fogad gyermekcsoportokat, érdeklődő felnőtteket a méhek, madarak és a természet megismerésére.

  Vajna József (ha sikerül), aki a méhtartás történetét nagyon ismeri és nagyon képszerűen tud beszélni a köpű, a kas és a kaptár különbségeiről és a méhészek "mesterségéről".

  Alfons Wirth pedig nagyon mélyen ismeri Rudolf Steiner gondolatait és írásait a méhek lényéről és a méhek jelentőségéről, ismeri az új kutatási eredményeket a témában és nagy tapasztalata van a méheket középpontba helyező méhtartás területén. 

 

Keressük együtt a választ a kérdésre: Mit tehetünk egyénenként és közösségünkben a méhekért?!

…és természetesen az udvaron élő méhcsalád fejlődéséről is beszélünk majd.

 

Jelentkezés:  ITT 

Köszönettel és üdvözlettel: Pintér Eszter (osztálytanító), Radics Helga (szülő)

Tel.: 06 70 338 7079, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Karlinger Manó: A megépítetlen portréja 

 

Gulyás Anna: Logisztika az állatkertben, avagy a fényvisszaverő felületek neveléspszichológiája. A koreográfus.

 

Lányi Dávid: Az MI vegykonyhája -- avagy hogyan beszélhetünk mesterséges intelligenciáról, ha még a természetest sem értjük?

KAP pecsét WEB

 

Az iskola fejlődésével együtt fejlődik iskolakertünk is.

A hatodik, hetedik és nyolcadik osztályos diákok Csécs Mónika vezetésével folyamatosan építik, ápolják a kert egészét, a kertművelés órák keretében évek óta termesztünk zöldségeket és ültetünk virágokat.

Ebben a tanévben valósítottuk meg régi álmunkat, néhány magaságyás megépítését és a kerti tároló tetejének deszka borítását.

A fejlesztést a MagNet Bank Közösségi Adományozási Programja támogatta.

A munkálatokban nagy intenzitással vett rész a diákok csapata, akik a fafaragás órákon készítették el a magaságyások fa szerkezetét és ők készítették elő a tároló deszkatetejét is. A kertművelés órákon zajló komposztkészítés eredményeként a négy magaságyást meg tudtuk tölteni kitűnő minőségű, saját termőfölddel.

A tanév során sikerült megvalósítani azt a célkitűzésünket, hogy a kisebb osztályok is tudjanak a termőfölddel dolgozni, így az ötödikesek és a negyedikesek is kaptak egy-egy saját ágyást. 

A fejlesztés áttételesen hatott az iskola szülői közösségére is, többen kedvet kaptak a saját zöldség termesztésére, ki hagyományos módon, ki pedig magaságyás építésével.

FRISSÍTÉS:

A magaságyásokat a 2018/2019-es tanévben a harmadik osztályosok is elkezdték használni, ők búzát vetettek, melynek fejlődését így napról-napra tudják követni.

189305 1447240359260 3368704 n189305 1447240359260 3368704 n189305 1447240359260 3368704 n

 

Keresés

naptár

További olvasnivaló