1028 Budapest Kossuth L. u. 15-17. | Titkárság: 275-7935 | Tanári: 397-4468 |Gazdasági iroda: 275-7938

Kedves Olvasónk!

Ezennel elérkeztünk három részből álló cikksorozatunk befejező részéhez. Emlékeztetni
szeretnénk, hogy Christof Wiechert ezen gondolatait 2009-ben, a Waldorf iskolák 90
éves évfordulója alkalmából fogalmazta meg Dornachban, a Goetheaneum Pedagógiai

Szekciójának a vezetőjeként, amelyet a Lehrerrundbrief 2011 februárjában tett közzé. A
cikket nem azért fordíttattuk le a Mi újság? számára, mert teljes mértékben egyetértünk a

benne foglaltakkal, hanem mert olyan véleményt reprezentál, amelyről érdemesnek tartunk

szülői és tanári körökben is beszélgetni.

(az iskolaújság szerkesztői)

1 Walter Johannes Stein: Das neunte Jahrhundert, Stuttgart 2003.
2 Rudolf Steiner: Anthroposophische Leitsätze (GA 26), „Gnosis und Anthroposophie”

3 Rudolf Steiner: Egyes népszellemek missziója (GA 121), az 1910. június 10. esti előadás

Bővebben...

Hadabás Éva alapító szülő volt Krigovszki Anna első osztályában. Egyike az iskolánkban legrégebb óta tanító tanároknak. Hat gyereke közül négy járt Hidegkútra. A Februári újság KÉPCSARNOK rovatában megrajzolt portréjából közlünk itt egy részletet, Éva személyes vallomását a kézimunkáról...

Bővebben...

2010. október 13–16. között négynapos konferencián vettem részt, amelynek során neves hazai és külföldi előadók segítségével lehetőségünk volt körüljárni a gyermekkorban szükséges egyensúlyok kialakításának kérdését. Az előadások témái mentén igyekeztünk a gyermekkornak a születéstől a felnőttkorig tartó teljes időszakát áttekinteni. 14 országból érkeztek résztvevők és előadók.

Bővebben...

"Milyen gyönyörű, szólni lehet..." - kezdődik Hervay Gizella verse, majd így folytatódik: "...s megtörténhetik, hogy társra is találunk, csak meg kell találni a szót..." A helyes szót! A szót, amely pontosan kifejezi az anyanyelvünkön a gondolatainkat, a szavakat, a mondatokat, amellyel kapcsolatot tudunk teremteni, amely összeköt minket.

Milyen jó karácsonykor egy könyvvel begubózni, és a tartalmával együtt létezni, vagy a kedvenc versünkhöz menekülni, ha bánt valami, vagy ha gondjaink vannak. Felnőttként már nagyon hálásak vagyunk azért, hogy a birtokunkban van az anyanyelv, az irodalom, a költészet szeretete. De vajon sikerül-e a gyerekeinknek jól átadni ezt a kincset?

Bővebben...

Tantervünk szerint az egyszeregyet - legalábbis a kicsit - harmadik osztályban kell gyakorolni, negyedikben pedig már tudni kell. Vannak azonban olyan, többnyire álmodozó, játszadozó gyerekek, akiknél ez sehogyan sem akar sikerülni, sokszori gyakorlás, tapsolásos ritmikus mondás, lejárás és más mozgás ellenére sem. Ezért az az ötletünk támadt, hogy "megtestesítjük" az egyes számokat, bizonyos mértékig élővé tesszük, különböző "értékeikben" érzékeljük, és növekedésükben, alakulásukban ábrázoljuk őket.

Bővebben...

Keresés

naptár

További olvasnivaló